تبلیغات
اَشهَدُ اَنَّ اَمیرالمُومِنینَ عَلیّاً وَلیُّ الله - محمدحسین صفارهرندی : دكان زدن جلوی نایب امام زمان(ع) نفاق است
اللهمّ صلّ علی فاطمة وابیها و بعلها و بنیها و امّها
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم


اللهم صل علی محمد و آل محمد

و عجل فرجهم


حضرت روح الله:

هیچگاه نگفته و نمی گویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بی انضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند ، لکن ... اگر این اقلیت اشکال تراش و کارشکن به کمک بشتابند تحقق این آمال آسان تر و سریع تر خواهد بود و اگر خدای نخواسته اینان به خود نیایند، چون توده ملیونی بیدار شده و متوجه مسائل است و در صحنه حاضر است ... کجروان و اشکال تراشان در مقابل این سیل خروشان نخواهند توانست مقاومت کنند."
فرازی از وصیتنامه


رهبر معظم انقلاب:

"اگر كسى در مقابل جوانان ادّعا كند و بگوید نظام اسلامى ما هیچ عیبى ندارد و همان قالبى را كه اسلام خواسته، ما پیاده مى‌كنیم، گزاف گفته است. به هیچ وجه اینطور نیست ... اما آنچه كه حقیقت است، این است كه ما به عنوان مسلمانانى كه راهمان را شناخته ایم، تصمیم خود را گرفته‌ایم و نیروى خود را براى این راه گذاشته‌ایم؛ با همه وجود در این راه حركت مى‌كنیم و ادامه خواهیم داد."
دیدار با جوانان اصفهان. ۸۰/۸/۱۲

نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
آماروبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات
[cb:blog_page_title]
[cb:post_body1] [cb:post_body2]


طبقه بندی: [cb:post_category_name]،
برچسب ها:[cb:post_tag_name]،


[cb:post_continue_link]
تاریخ : [cb:post_create_date] | [cb:post_create_time] | نویسنده : [cb:post_author_name] | نظرات([cb:post_comment_count])

.: تعداد کل صفحات [cb:pages_total] :. [ [cb:pages_no] ]

.: Weblog Themes By Bia2skin :.
مطالب اخیر وبگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تأكید كرد: نفاق، یك تعبیر قرآنی است كه در سوره منافقون به آن اشاره شده است ؛ دكان زدن جلوی خانه اهل بیت نفاق است، دكان زدن جلوی نایب امام زمان نفاق است و شاخه زدن در ایمان واقعی نیز خود شعبه‌ای از نفاق است.

به گزارش رجانیوز، محمدحسین صفارهرندی در همایش "چگونه یك‌روزه منافق شویم؟" كه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تالار "دهشت‌ور" دانشكده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، به بررسی عملكرد جریان نفاق در تاریخ انقلاب و سال‌های بعد از آن پرداخت و با تأكید براینكه نفاق یك‌روزه رخ نمی‌دهد، اظهار داشت:‌ چنین اتفاقاتی در باز‌ه‌های زمانی كوتاه یا طولانی‌مدت شكل می‌گیرد و حالات درونی انسان دچار تغییرات اساسی می‌شود كه در نهایت انسان را از فردی مؤمن به كفر و نفاق می‌رساند.

وی افزود: منافق، همان كافر است، اما كافری كه كفر خود را با لباس ایمان پنهان می‌كند و این فرد در مرتبه سقوط از كفار هم برتر است.

هرندی با بیان اینكه در فضای پراختناق اوایل انقلاب شنیدن و باور كردن خبر تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین بسیار سخت بود، ادامه داد:‌ سقوط سازمان مجاهدین در نگاه ضددینی این سازمان از سال 52 آغاز شده بود، اما با توجه به شرایط جامعه اعلام رسمی آن به مرور و آرام آرام انجام می‌شد، اما سرانجام در سال 53 این روند سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینكه در سال 53، برخی از نیروهای سازمان كه ماركسیست شده بودند، برای ماركسیست كردن سایر اعضا تلاش كردند، گفت: در مقابل این اقدامات، برخی از اعضا مقاومت كردند كه منجر به اتفاقات تلخی چون قربانی شدن شهید مجید شریف‌واقفی شد و امروز دانشگاه شریف به نام ایشان زینت یافته است.

صفار هرندی با بیان اینكه سازمان مجاهدین خلق یك تفكر كاملا لیبرالی داشت، اظهار داشت: پس از گذشت مدت زمانی از گردش ایدئولوژیك سازمان، ماهیت سازمان را شاخه ای از جوانان نهضت آزادی فرا گرفت كه پس از سال 44 با اعلام برائت از پدرانشان فاصله گرفتند و به این اعتقاد رسیده بودند كه باید به یك روند ماركسیستی همچون مبارزات مردم كوبا، كره و... وارد شویم.

وی در ادامه افزود: این افراد باید كتاب های ماركسیستی را می خواندند و این به عنوان مقدمه ای برای عضو شدن جوانان مسلمان به سازمان بود و این افراد پایبند به مبنای دیالكتیكی بودند و تحلیل های خود را بر مبنای تحلیل های طبقاتی قرار داده بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: آنها با سرهم كردن قرآن به این نتیجه می رسیدند كه اسلام و ماركسیسم اشتراك دارند و به همین طریق جوانان شاخه نهضت آزادی را فریب می دادند كه تعارضی میان مبارزه اسلامی و اعتقادی با پیگیری آرمان های سوسیالیستی وجود ندارد.

صفارهرندی در ادامه سخنان خود گفت: این نفاق در سازمان مجاهدین در حالی اتفاق افتاد كه آنها پای درس های اعتقادی آیت الله طالقانی رشد كرده بودند اما عده ای در این فرآیند تحلیل رفتند و اسلام را فدای ماركسیست كردند، سخن از نقص اسلام زدند و مكتب ماركسیسم را در پیش گرفتند.

صفارهرندی از شكاف عمیق ایجاد شده در سازمان مجاهدین خلق سخن گفت و تصریح كرد: زمانی انشقاق وسیع در سازمان به وجود آمد كه دیگر آنها نمی توانستند پاسخگوی نیازهای افراد باشند و به تنهایی مبارزه كنند و آنجا بود كه نفاق اصلی شكل گرفت و احساس كردند كه چیزی غیر از خدا می تواند به آنها كمك كند.

وی اظهار داشت: كسانی كه خیال می كنند برای پیشبرد اهدافشان دیگر نیاز به اهداف اسلامی نیست، سخن از رسیدن به یك جامعه دموكراتیك می زنند و من معتقدم كسانی كه این مطالب را بازگو می كنند تنها نوشخواركننده حرف های پدرانشان است كه در دوره های قبل آنها را بیان می كردند و متاسفانه جوان های ما چون اطلاعات كافی ندارند فكر می كنند كه این حرف ها سخنان نویی است و دچار یك دلبستگی كاذب می شوند.


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینكه تصور چنین تغییر ایدئولوژی برای عموم مردم جامعه غیرممكن بود، اظهار داشت: پخش اعترافات تلویزیونی اعضای سازمان مجاهدین تا حد زیادی ماهیت اصلی آنها را برای مردم روشن كرد، اما به ‌هر حال پذیرش چنین تغییر بزرگی برای بیشتر مردم سخت بود چون سازمان مجاهدین با نیروهای مذهبی و حتی روحانیون ارتباط تنگاتنگی داشت و حتی در آن زمان هاشمی‌رفسنجانی رابط بین سازمان و حوزه‌های علمیه بود و كمك‌های مالی زیادی را برای آنها فراهم می‌كرد.

وی با یادآوری خاطرات تلخ دوران قبل از انقلاب خاطرنشان كرد: امروز باید مراقب باشیم كه این تجربیات تلخ مجدداً تكرار نشود،‌ ضمن اینكه باید ریشه این مشكلات را شناسایی كنیم.

صفارهرندی در ادامه با بیان اینكه سران سازمان مجاهدین كه قبل از انقلاب در زندان بودند، در سال‌های بعد به چهره‌های اصلی گروهك منافقین تبدیل شدند، ادامه داد: این افراد قبل از انقلاب مدعی بودند كه یك گروه فرصت‌طلب برای تصفیه خونین با نفوذ در سازمان تلاش كرد به ساواك خدمت كند، اما این ظاهر قضیه بود و در باطن این افرادی كه متهم به نفوذ شده بودند، از سال‌ها پیش در سازمان مجاهدین خلق عضویت داشتند.

وی با بیان اینكه بیانیه تغییر مواضع ایدئولوژیك سازمان مجاهدین خلق بسیاری از نكات مبهم در خصوص دلایل این اتفاق را روشن می‌كند، افزود: بحث اصلی در این زمینه التقاط است؛ نگاه التقاطی حاكم بر اندیشه، ذهن و دل سازمان مجاهدین از بدو شكل‌گیری آن وجود داشت و این مسئله را می‌توان در تأكید آنها بر پیگیری روش مبارزه ماركسیستی مشاهده كرد كه آنها براساس همین نگاه مدعی بودند كه اسلام و ماركسیسم نقاط اشتراك بسیاری دارد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان كرد:‌ كسانی كه اسلام را فدای ماركسیست كردند، در نهایت مجبور شدند، اعلام كنند كه همواره به اقدامات و اهداف ماركسیستی خود لعاب دینی می‌زدند اما در باطن مبانی ماركسیسم را پذیرفته بودند.

وی محصول اصلی نفاق را التقاط دانست و گفت:‌ كادر اصلی سازمان گمان می‌كردند كه با اسلام نمی‌توانند نیازهای خود را در جهت مبارزه با امپریالیسم مرتفع كنند، چون در آن زمان بیشتر جریان‌هایی كه در حال مبارزه با امپریالیسم بودند، از گروه‌های ماركسیستی بودند.

صفارهرندی با تأكید بر اینكه نفاق از زمانی آغاز می‌شود كه انسان گمان كند تنها داشتن خدا كافی نیست، افزود: كسانی هم كه امروز گمان می‌كنند علم زندگی كردن در دنیای كنونی شكلی از لیبرالیسم یا سوسیالیسم است و برای رسیدن به جامعه دموكراتیك ناب عاری از تفكرات الهی تلاش می‌كنند، دچار همین نفاق می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی امروز مدعی هستند كه اسلامیت تنها ارتباط قلبی انسان با خدا است و آن را از زندگی اجتماعی جدا می‌كنند اما این ادعاها تكرار حرف كسانی است كه سال‌ها پیش مطرح شده و امروز برخی دوباره به دنبال همان مطالب افتاده‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تأسف از اینكه برخی از جوانان به دلیل ناآگاهی فریب این ادعاها را می‌خورند، تصریح كرد:‌ این جریان برای هر دوره‌ای برای رسیدن به اهداف خود نسلی را قربانی می‌كند و نمونه‌های زیادی از آن قابل دسترسی است.

وی در ادامه به سرنوشت مسعود بهنود به عنوان یكی از چهره‌های سیاسی 40 سال اخیر اشاره كرد و افزود: بهنود قبل از دهه 50 در خدمت رژیم شاه بود و حتی به‌عنوان گزارشگر ویژه به اسرائیل نیز اعزام شده بود اما در آستانه انقلاب خود را به عنوان یك روشنفكر چپ در جامعه مطرح كرد و بعد از انقلاب نیز با گروه‌های مبارز مسلح همكاری كرد و از میان قشر دانشجو برای سازمان مجاهدین و چریك‌های فدایی نیرو جذب می‌كرد، اما بعد از آن تا مدتی ناپدید بود تا اینكه در اواسط دهه 70 دوباره در عرصه‌های سیاسی فعال شد و جریاناتی را به راه انداخت كه نتیجه آن را در 18 تیر 78 با قربانی شدن برخی از نیروهای جذب شده توسط وی مشاهده كردیم، در حالی كه بهنود همچنان به عنوان یك عنصر رسانه‌ای در خارج از كشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

صفارهرندی با تأكید بر اینكه اندیشه‌های غیردینی در بین اعضای سازمان مجاهدین بسیار پررنگ بود، یادآور شد: امروز نیز در صحنه‌ یارگیری‌های موجود، برخی به صرف اینكه فلان شخص یا دشمن جمهوری اسلامی از كسی حمایت می‌كند، وی را به جبهه دوست یا دشمن می‌فرستند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: یكی از اصلاح‌طلبان كشور به من می‌گفت كه برای رسیدن به جمهوری دموكراتیك و عبور از جمهوری استبدادی، كمك گرفتن از نیروهای اجنبی مثل امریکا نیز جایز است و متأسفانه به این نظریه نیز عمل می‌كنند و در برابر حمایت‌های غرب و ایالات متحده از خود هیچ‌ اعلام برائت نمی‌گیرد و این حمایت‌ها هرگز رد نمی‌شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه برخی استفاده از هر وسیله‌ای را در راه رسیدن به هدف مجاز می‌دانند، گفت: زمانی كه هیجانات خیابانی در ایام 18 تیر 78 بالا می‌گرفت، برخی علناً شعار می‌دادند كه امریکا باید به كمك آنها بیاید و تهران و دفاتر بسیج را بمباران كند و حتی زمانی كه امریکا به عراق حمله كرد، برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب رسماً در نشریات خود خواهان مداخله امریکا برای سركوب جمهوری اسلامی می‌شدند كه این اقدامات محصول تفكرات التقاطی است.

وی با بیان اینكه امروز تنها شكل التقاط تغییر یافته است، تصریح كرد:‌ التقاط بین تفكر لیبرالیستی و دموكراتیك با یك مضمون دینی به نام دین فردی شكل گرفته است كه دین را از صحنه اجتماع حذف می‌كند.

صفارهرندی با بیان اینكه من همه اصلاح‌طلبان را متهم به چنین نگاهی نمی‌كنم، ادامه داد:‌ متأسفانه چنین تفكری از درون جبهه اصلاحات خارج شده و لازم است كه كسانی كه مخالف این نوع نگاه‌ها هستند، برائت خود را از این تفكر اعلام كنند.

وی اولین بزنگاه شكل‌گیری نفاق را در زمان انتخاب ولی‌امر جامعه دانست و افزود:‌ تا زمانی كه بحث حكومت اسلامی در میان نباشد، نفاق پنهان می‌ماند، به صورتی كه در روزهای اول انقلاب نیز جریان نفاق یك صورت ظاهری اسلامی داشت اما زمانی كه مواضع خود را مطرح می‌كردند، مرزبندی آنها با امام(ره) به عنوان ولی‌امر جامعه مشخص می‌شد كه این مرزبندی‌ها در هر دوره‌ای به نحو جدیدی مطرح می‌شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه كسانی كه روزی از مبارزه با امپریالیسم دم می‌زدند، در سال‌های بعد، خود به دامن امپریالیسم پناه بردند، تصریح كرد: عقبه قدرت جریان نفاق در داخل كشور نیست و عمق استراتژیك آن در غرب قرار دارد و كسانی هم كه از دایره امام امت اسلامی خارج شوند، لاجرم به امام كفر پناه خواهند برد، چون امت اسلامی دارای چنان قدرتی است كه كسی به تنهایی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد.

وی در ادامه تأكید كرد:‌ سرنوشت نهایی كسانی كه در مقابل جمهوری اسلامی می‌ایستند، پناه بردن به دامن غرب است كه بررسی نمونه‌های گذشته این ادعا را اثبات می‌كند.

صفارهرندی با تأكید بر اینكه محوریت جامعه دینی، "ولی" جامعه است، یادآور شد: در جامعه نبوی، رسول خدا محور جامعه بود و هر كسی كه از مدار ولایت رهبر جامعه سالم دینی خارج شود، ناخودآگاه به مدار رهبر شیطانی می‌پیوندد، چون امت اسلامی تنها یك ولی و امام دارد و كسانی كه از دایره ولایت او خارج شوند، لاجرم پناهنده اولیای طاغوت می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت اعضای سازمان مجاهدین خلق اظهار داشت: سازمان مجاهدین از دایره ولایت امام(ره) خارج شد و بعد از آن اعضای این سازمان ناچار شدند، نوكر نوكران صدام باشند و به دامن امپریالیسم پناه ببرند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه در پاسخ به سؤالی در خصوص ماجرای كشمیری و عوامل انفجار دفتر نخست‌وزیری یادآور شد: كشمیری را باید یكی از پروژه‌های تلخ اول انقلاب دانست كه علی‌رغم برخی شبهات در خصوص شخصیت وی، در نهایت زهر خود را به انقلاب ریخت، بر همین اساس پیشینه‌شناسی افراد مسئله مهمی است كه در تشكل‌ها باید همواره موردنظر باشد كه این مورد از سوی حضرت امام نیز همواره تأكید می‌شد البته این پیشینه‌شناسی به معنای تنگ كردن دایره خودی‌ها نیست بلكه برای افزایش آگاهی و شناخت افراد است.

وی در ادامه در خصوص نقش بهزاد نبوی، سعید حجاریان و خسرو تهرانی در مسئله انفجار دفتر نخست‌وزیری و پرونده كشمیری گفت: من این پرونده را ندیدم اما شنیدم كه این افراد به دلیل مسئولیت‌هایی كه آن زمان در دفتر نخست‌وزیری داشتند، به دادستانی اظهار شده‌اند و مطالبی را نیز مطرح كردند اما همین‌قدر می‌دانم كه این پرونده به نتیجه‌ای نرسیده و همچنان مفتوح است.

صفارهرندی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعدام بازمانده منافقین در سال 67 خاطرنشان كرد: اعضای سازمان مجاهدین در یك اقدام احمقانه به حمله مستقیم به ایران دست زدند و در عملیاتی به نام فروغ جاویدان تا نزدیك كرمانشاه نیز نفوذ كردند اما با مقابله نیروهای حزب‌اللهی در عملیات مرصاد ناكام شدند و ضربه نهایی در این عملیات به منافقین وارد شد.

وی ادامه داد: نفاق، یك تعبیر قرآنی است كه در سوره منافقون به آن اشاره شده است؛ دكان زدن جلوی خانه اهل بیت نفاق است، دكان زدن جلوی نایب امام زمان نفاق است و شاخه زدن در ایمان واقعی نیز خود شعبه‌ای از نفاق است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در پاسخ به سؤالی دیگر در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهور دهم و اشاره به مسجد ضرار و اینكه آیا منظور رهبری آقایان موسوی و خاتمی بودند، گفت:‌ باید امیدوار باشیم تا كسانی كه در محیط غبارآلود راه را گم كرده‌اند، متوجه اشتباه خود شوند و جلوی فجایع بیشتر را بگیرند و خوب است كه اگر اشتباهی از سوی كسی رخ داده، به آن اشتباه اعتراف كند و آن را ادامه ندهد.

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir